• Inici
  • Ajuts InnoBages. Incorporem R+D+I a les empreses

Ajuts InnoBages. Incorporem R+D+I a les empreses


1. QUÈ SÓN ELS AJUTS INNOBAGES?

Els "Ajuts InnoBages per a la promoció d'R+D+I al teixit empresarial de la comarca en el marc de projectes desenvolupats als màsters oficials de l'EPSEM - UPC Manresa" són una iniciativa del Consell Comarcal del Bages. La finalitat principal és facilitar l'inici de col·laboracions entre projectes de recerca de l'EPSEM - UPC Manresa i empreses, prioritàriament del Bages, per tal de facilitar la transferència de tecnologia i de coneixement

A més pretenen facilitar la incorporació a la investigació d'estudiants de la mateixa universitat mitjançant la participació en els projectes seleccionats. 

L'objectiu principal, doncs, s'emmarca en fomentar la col·laboració entre l'àmbit acadèmic i el sector empresarial i contribuir a reforçar el desenvolupament econòmic i tecnològic de la comarca, enfortint el vincle entre la universitat i l'entorn industrial. 

2. QUI POT SER BENEFICIARI DELS AJUTS?

Els ajuts InnoBages es desenvolupen en dues fases diferenciades: 

PRIMERA FASE: 

     - Destinada a projectes de recerca vinculats als màsters oficials en curs de l'EPSEM - UPC Manresa.

     - Les sol·licituds les presenta Personal Docent Investigador (PDI) de l'EPSEM - UPC Manresa que lideri aquests projectes. 

     - Els projectes que es presentin en aquesta primera fase han d'incloure la col·laboració formal d'una empresa, preferentment ubicada a la comarca del Bages. 

     - L'ajut econòmic d'aquesta primera fase està pensat per contribuir al correcte i satisfactori desenvolupament del projecte. 

SEGONA FASE: 

     - Hi poden participar estudiants matriculats en els màsters oficials que s'imparteixen a l'EPSEM - UPC Manresa, associats als projectes seleccionats en la primera fase. 

     - Els estudiants han de presentar un document d'aval signat pel PDI responsable del projecte. Aquest aval ha de detallar l'adequació del currículum, coneixements i experiència prèvia de l'estudiant.


Cada persona pot presentar només una sol·licitud, ja sigui en la primera o segona fase.

3. QUINS SÓN ELS AJUTS?

Tant per a la primera com per a la segona fase els ajuts són de caràcter econòmic.

Els ajuts de la primera fase són de 1.500 euros per cadascun dels projectes seleccionats. L'ajut econòmic d'aquesta primera fase està pensat per contribuir al correcte i satisfactori desenvolupament del projecte. 

L'ajut econòmic serà transferit a l'EPSEM - UPC Manresa a nom del projecte seleccionat i PDI responsable, i amb destí específic per a l'aplicació pressupostària del Màster i Departament al qual pertany. 

Els ajuts de la segona fase són de 2.400 euros per cadascun dels estudiants seleccionats. En aquest cas l'ajut és transferit directament a la persona beneficiària. És important tenir en compte que als ajuts d'aquesta segona fase se'ls aplicarà la retenció de l'impost sobre la renda de les persones físiques (Llei 35/2006, de 28 de novembre). 

En total el Consell Comarcal del Bages destina a aquesta convocatòria 23.400 euros. D'aquests, a la primera fase es destinen un màxim de 9.000 euros i a la segona fase un màxim de 14.000 euros. 

4. SÓC PDI I VULL PRESENTAR UN PROJECTE. QUÈ HA DE CONTENIR LA SOL·LICITUD?

Els requisits per participar en la primera fase són:

     - Disposar d'un projecte de recerca emmarcat en algun dels màsters oficials en curs a l'EPSEM - UPC Manresa. 

     - Comptar amb la col·laboració d'una empresa, preferentment ubicada a la comarca del Bages.

  Per tal de formalitzar la sol·licitud, el PDI responsable del projecte ha de presentar els següents documents: 

     - Formulari de sol·licitud.

     - Memòria del projecte. 

     - Declaració de compromís de l'empresa col·laboradora.

     - Declaració responsable de compliment de la base 3.4 signada per la persona representant legal de la universitat. 

La memòria s'entregarà en format pdf i tindrà un màxim de 3 pàgines. El formulari de participació, la declaració de compromís de l'empresa i la declaració responsable no computaran dins l'extensió màxima permesa. 

La memòria haurà de contenir com a mínim el contingut següent: títol del projecte, PDI responsable del projecte, antecedents i justificació del projecte presentat, motivació de l'interès que pot tenir el projecte per al desenvolupament econòmic del territori, objectius i activitats previstes, pressupost orientatiu de les activitats, dades de contacte de la persona responsable de l'empresa, identificació de l'activitat de l'empresa amb la qual es desenvolupa el projecte i motivació de les raons i la utilitat del projecte per a l'empresa. 


5. SÓC ESTUDIANT I VULL PARTICIPAR EN UN PROJECTE. QUÈ HA DE CONTENIR LA SOL·LICITUD?

Els requisits de participació en la segona fase són:

    - Estar matriculat/ada en els màsters oficials que s'imparteixen a l'EPSEM - UPC Manresa, associats als projectes seleccionats en la primera fase. 

    - Disposar d'un document d'aval signat pel PDI responsable del projecte. Aquest aval ha de detallar l'adequació del currículum, coneixements i experiència prèvia de l'estudiant. 

Per tal de formalitzar la sol·licitud, l'estudiant ha de presentar els següents documents

     - Formulari de sol·licitud. 

     - Matrícula al màster oficial corresponent de l'EPSEM - UPC Manresa. 

     - Expedient acadèmic del grau amb el que s'ha accedit al màster. 

     - Memòria.

     - Document d'aval signat pel PDI responsable del projecte d'acord amb la base 3.2.

     - Declaració responsable signada per la persona sol·licitant. 

La memòria s'entregarà en format pdf i tindrà un màxim de 2 pàgines. El formulari, la matrícula, l'expedient acadèmic, el document d'aval i la declaració responsable no computaran dins l'extensió màxima permesa. 

La memòria haurà de contenir com a mínim: la identificació de la persona candidata, identificació del projecte al qual es vol optar i motivació personal. 



6. COM ES PODEN PRESENTAR LES SOL·LICITUDS?

Les sol·licituds s'hauran de presentar al Registre de forma presencial o telemàtica del Consell Comarcal del Bages en les dates previstes. 

També es podran presentar en qualsevol dels llocs que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 

La presentació de la sol·licitud de participació en els ajuts pressuposa el coneixement i l'acceptació de les normes que la regulen. 


7. FINS QUAN ES PODEN PRESENTAR LES SOL·LICITUDS? QUINS SÓN ELS TERMINIS DE CONVOCATÒRIA?

Els següents terminis estableixen els períodes clau per a la presentació i resolució de les sol·licituds i atorgaments: 

PRIMERA FASE: 

La data d'inici per presentar els projectes comença el 21 d'octubre de 2024 i finalitza el 3 de novembre de 2024. La llista de projectes seleccionats es farà pública el 8 de novembre de 2024.

SEGONA FASE: 

La data d'inici per presentar les sol·licituds de la segona fase serà a partir del 11 de novembre de 2024 i finalitzarà el 17 de novembre de 2024.

La resolució final serà el 22 de novembre de 2024.

Els beneficiaris dels ajuts hauran de presentar la memòria justificativa del projecte abans del 20 de desembre de 2024.

8. QUINS SÓN ELS CRITERIS DE VALORACIÓ?

Els criteris de valoració de les propostes presentades dins la primera fase seran:

Grau de qualitat de la memòria presentada (75 punts)

    - Descripció de la finalitat i els objectius del projecte: 20 punts.

    - Coherència entre els objectius descrits i les activitats plantejades: 15 punts.

    - Grau de solidesa i base del projecte plantejat en el marc d'altres projectes que compten amb el suport de convocatòries competitives d'institucions de rang superior: 15 punts.

    - Impacte en el desenvolupament econòmic de la comarca del Bages en funció de la ubicació de l'empresa i el sector productiu: 15 punts en funció dels següents paràmetres.

               Si l'empresa participant al projecte té seu a la comarca del Bages: 10 punts.

               Si l'empresa participant al projecte té seu a l'àrea d'influència de la comarca, Catalunya Central: 2 punts.

               Si l'empresa participant es micro, petita o mitjana empresa d'acord amb la definició de l'article 2 de l'Annex 1 del Reglament 651/2014 de la Comissió Europea: 3 punts. 

               En funció de la importància de la cadena de valor a la qual pertany (volum de facturació, nombre de llocs de treball, entre d'altres): 2 punts. 

     - Alienació amb els ODS: 10 punts. 

Impacte i transferibilitat del projecte (25 punts): 

     - Grau d'adequació i incorporació del projecte en l'activitat de l'empresa: 10 punts.

     - Transferibilitat. Potencialitats de la incorporació del projecte a l'empresa, elements d'escalament, vies de continuïtat de col·laboració: 10 punts. 

     - Coordinació prevista entre el PDI responsable del projecte, l'empresa i l'estudiant seleccionat: 5 punts. 

Els criteris de valoració de les propostes presentades dins la segona fase seran: 

Grau d'adequació de l'estudiant al projecte (60 punts):

               Motivació personal: 40 punts. 

               Encaix amb el projecte: 20 punts.

Expedient acadèmic (40 punts).

9. QUI VALORA LES PROPOSTES?

El jurat avaluador de les propostes està format per un grup de professionals seleccionat per assegurar una representació equilibrada de diversos àmbits. El jurat d'aquesta convocatòria el formen: 

     - Montse Ficapal Soler, Secretària Territorial de PIMEC Catalunya Central. 

     - Josep Maria Macià Roldan, Gerent i Secretari del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Manresa. 

     - Albert Marañón Ledesma, Cap tècnic del Servei de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural del Consell Comarcal del Bages. 

     - Laura Martín Díaz, tècnica de coneixements de l'Ajuntament de Manresa. 

     - Carme Vega Noheda, tècnica de Promoció Econòmica del Servei de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural del Consell Comarcal del Bages, que exercirà també les funcions de secretaria del jurat. 

     - Sebastià Vila Marta, Sotsdirector de Projectes Estratègics de l'EPSEM - UPC Manresa. 

Un cop rebudes les propostes el Consell Comarcal del Bages les remetrà als membres del jurat perquè siguin avaluades. 

10. SI TINC DUBTES, ON EM PUC DIRIGIR?

Per a més informació i consultes respecte als Ajuts InnoBages pots consultar la pàgina web formabages.cat/ca/ajutsinnobages. Enviar-nos un correu a peconomica@ccbages o un WhatsApp al 610.207.986.