L’assistent al producte gràfic imprès treballa realitzant tasques de producció d’elements destinats a l'impressió, en empreses relacionades amb la comunicació i el producte gràfic imprès: agències de publicitat, editorials, estudis de disseny, departaments de màrqueting, publicitat o disseny d’empreses, impremtes, serigrafia industrial.
Podràs treballar per compte propi o d’altri, de manera independent o en col·laboració amb d’altres professionals, realitzant les següents tasques:
Tècnic/Tècnica que realitza i corregeix el tractament informàtic de preparació i composició de text i imatge destinats a l’edició impresa.
Tècnic/a en programes de maquetació i d’edició impresa
Tècnic/a que interpreta les especificacions d’un dissenyador/a en un projecte de comunicació gràfica destinat a la impressió i en realitza els seus elements gràfics.
Sobre el curs
Acció formativa
CFGM d'Assistència al Producte Gràfic Imprès
Modalitat
Presencial
Família professional
Arts i humanitats
Data Final Preseleccio:
23/05/2023
Data Inici del curs:
12/09/2023
Data Final del curs:
28/06/2024
Temari
PRIMER CURS: Dibuix artístic 99h
Fonaments del disseny gràfic 99h
Formació i orientació laboral 66h
Dibuix tècnic 66h
Història del disseny gràfic 66h
Mitjans informàtics 99h
Tipografia 99h Volum 99h
SEGON CURS:
Anglès tècnic 66h
Autoedició 377h
Obra final 66h Projectes 33h
Producció i impressió 165h
Horari
matins, de dilluns a divendres de 8'30 a 13'30h.
Sortides professionals/laborals
Tècnic/Tècnica que realitza i corregeix el tractament informàtic de preparació i composició de text i imatge destinats a l’edició impresa.
Tècnic/a en programes de maquetació i d’edició impresa
Tècnic/a que interpreta les especificacions d’un dissenyador/a en un projecte de comunicació gràfica destinat a la impressió i en realitza els seus elements gràfics.
Tenen ACCÉS DIRECTE, sense fer prova d'accés, les persones que tinguin:
títol de Grau Mitjà o de Grau Superior d'arts plàstiques i disseny
títol de Grau Mitjà de formació professional d'una família equivalent a una d'arts plàstiques i disseny a efectes de la prova d'accés
títol i acreditació que permeti l'exempció de la prova específica de grau superior
certificat de superació amb aprofitament dels cursos comuns d'arts aplicades i oficis artístics (plans d'estudis establerts els anys 1963, 1984 o 1986)
resolució d'exempció reconeguda per la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial
Han de fer NOMÉS LA PART ESPECÍFICA DE LA PROVA D'ACCÉS les persones que tinguin:
el títol d'ESO (o un títol equivalent a efectes d'accés)
la prova d'accés a grau superior de Formació Professional superada
un PFI cursat en un curs anterior al 2020-2021, amb una qualificació final igual o superior a 8 (en aquest cas cal inscriure's també a la prova comuna i demanar l'exempció)
un PFI cursat a partir de l'any acadèmic 2020-2021, amb una nota igual o superior a 5 (en aquest cas cal inscriure's també a la prova comuna i demanar l'exempció)
el curs específic per a l'accés a cicles formatius de grau mitjà
les proves d'accés a la Universitat per a majors de 25 anys o de 45 anys o hagin accedit a la Universitat per haver acreditat experiència laboral o professional tenint complerts 40 anys d'edat
Les persones que es troben en l'últim curs d'un d'aquests títols es poden inscriure a la prova i presentar-s'hi, i hauran d'acreditar l'obtenció del títol posteriorment, durant el procés de matrícula.
Han de fer LA PART COMUNA I ESPECÍFICA DE LA PROVA:
les persones que tinguin 17 anys o més (o els compleixin l'any en què es fa la prova), i no tinguin cap dels títols esmentats anteriorment