Introducció

Descripció del curs

PROGRAMA PREVENMIPIME

Aquest curs està dissenyat per proporcionar als responsables de la seguretat laboral a les micro, petites i mitjanes empreses (MIPIMES) les eines i estratègies necessàries per optimitzar la seguretat laboral mitjançant l'aplicació efectiva dels contractes de prevenció de riscos laborals. A través d'una combinació de teoria i exemples concrets, els participants adquiriran coneixements essencials per a garantir un entorn de treball segur i saludable dins de les seves organitzacions.

Aquesta formació es desenvoluparà per AULA VIRTUAL. Aquesta modalitat NO presencial li permetrà assistir a les classes en directe per videoconferència amb el docent. Per accedir-hi, uns dies abans de l'inici de la formació rebrà per correu electrònic les claus d'accés i l'enllaç a la plataforma virtual, on trobarà l'opció per entrar a les videoconferències (es vincula directament amb la plataforma gratuïta Zoom).

És obligatòria l'assistència virtual a totes les sessions per tal de comptabilitzar la seva participació i poder descarregar, des del mateix campus virtual, el certificat de participació corresponent. Les sessions no es poden gravar.

Destinataris del curs

Persones empresàries, responsables de la seguretat laboral a les micro, petites i mitjanes empreses, persones interlocutores amb el servei de prevenció aliè dins l'organització, comandaments intermedis, i totes les persones treballadores que ho desitgin.

Objectius del curs

• Entendre i identificar els elements clau d'un contracte de PRL.

• Analitzar el contracte del pla de prevenció i les responsabilitats associades.

• Diferenciar les activitats que estan incloses i les que estan excloses dins del contracte.

• Conèixer la durada, finalització i causes de resolució del contracte de PRL.

• Desenvolupar estratègies efectives per a la negociació i l'elaboració de contractes de PRL.

• Optimitzar els recursos contractats per assegurar una implementació eficaç del pla de prevenció.

• Millorar la comunicació interna, la formació i la implicació del personal en relació amb la PRL.

• Identificar els punts clau a abordar en un pla de prevenció de riscos laborals, incloent-hi la inspecció de Treball.

• Identificar estratègies de PRL per abordar l’absentisme.


Continguts del curs de Estratègies per a optimitzar els contractes de prevenció de riscos laborals (subvencionada)

• El contracte: Què he contractat i per a què?

• El contracte del pla de prevenció i les responsabilitats.

• Activitats incloses i excloses dins del contracte de prevenció de riscos laborals.

• Durada, finalització i causes de resolució.

• Estratègies per a la negociació i l'elaboració efectiva de contractes de prevenció de riscos laborals.

• Optimització dels recursos contractats

• Comunicació interna, formació i implicació del personal.

• Punts claus d'un pla de prevenció de riscos laborals. Inspecció de Treball.

• El pla de prevenció i l'absentisme a la meva empresa. 

Sobre el curs

  • Acció formativa
    Estratègies per a optimitzar els contractes de prevenció de riscos laborals
  • Modalitat
    On-line
  • Família professional
    Administració i gestió
  • Data Inici del curs:
    17/04/2024
  • Data Final del curs:
    17/04/2024

Horari

  • 17 d'abril de 16 a 18h

Centre

PIMEC Petita i Mitjana Empresa de Catalunya
Carrer Castelladral, 5 - 7. Polígon Industrial Els Dolors, 08243 Manresa, Barcelona
934964500
[email protected] Manresa

Veure web

Tràmits

Per inscriure't al curs cal que t'identifiquis amb el teu compte de PIMEC. Si encara no estàs registrat crea un compte