Aquest curs està dissenyat per proporcionar als responsables de la seguretat laboral a les micro, petites i mitjanes empreses (MIPIMES) les eines i estratègies necessàries per optimitzar la seguretat laboral mitjançant l'aplicació efectiva dels contractes de prevenció de riscos laborals. A través d'una combinació de teoria i exemples concrets, els participants adquiriran coneixements essencials per a garantir un entorn de treball segur i saludable dins de les seves organitzacions.
Aquesta formació es desenvoluparà per AULA VIRTUAL. Aquesta modalitat NO presencial li permetrà assistir a les classes en directe per videoconferència amb el docent. Per accedir-hi, uns dies abans de l'inici de la formació rebrà per correu electrònic les claus d'accés i l'enllaç a la plataforma virtual, on trobarà l'opció per entrar a les videoconferències (es vincula directament amb la plataforma gratuïta Zoom).
És obligatòria l'assistència virtual a totes les sessions per tal de comptabilitzar la seva participació i poder descarregar, des del mateix campus virtual, el certificat de participació corresponent. Les sessions no es poden gravar.
Destinataris del curs
Persones empresàries, responsables de la seguretat laboral a les micro, petites i mitjanes empreses, persones interlocutores amb el servei de prevenció aliè dins l'organització, comandaments intermedis, i totes les persones treballadores que ho desitgin.
Objectius del curs
• Entendre i identificar els elements clau d'un contracte de PRL.
• Analitzar el contracte del pla de prevenció i les responsabilitats associades.
• Diferenciar les activitats que estan incloses i les que estan excloses dins del contracte.
• Conèixer la durada, finalització i causes de resolució del contracte de PRL.
• Desenvolupar estratègies efectives per a la negociació i l'elaboració de contractes de PRL.
• Optimitzar els recursos contractats per assegurar una implementació eficaç del pla de prevenció.
• Millorar la comunicació interna, la formació i la implicació del personal en relació amb la PRL.
• Identificar els punts clau a abordar en un pla de prevenció de riscos laborals, incloent-hi la inspecció de Treball.
• Identificar estratègies de PRL per abordar l’absentisme.
Continguts del curs de Estratègies per a optimitzar els contractes de prevenció de riscos laborals (subvencionada)
• El contracte: Què he contractat i per a què?
• El contracte del pla de prevenció i les responsabilitats.
• Activitats incloses i excloses dins del contracte de prevenció de riscos laborals.
• Durada, finalització i causes de resolució.
• Estratègies per a la negociació i l'elaboració efectiva de contractes de prevenció de riscos laborals.
• Optimització dels recursos contractats
• Comunicació interna, formació i implicació del personal.
• Punts claus d'un pla de prevenció de riscos laborals. Inspecció de Treball.
• El pla de prevenció i l'absentisme a la meva empresa.
Sobre el curs
Acció formativa
Estratègies per a optimitzar els contractes de prevenció de riscos laborals
Modalitat
On-line
Família professional
Administració i gestió
Data Inici del curs:
17/04/2024
Data Final del curs:
17/04/2024
Horari
17 d'abril de 16 a 18h
Centre
PIMEC Petita i Mitjana Empresa de Catalunya
Carrer Castelladral, 5 - 7. Polígon Industrial Els Dolors, 08243 Manresa, Barcelona 934964500 [email protected]
Manresa