Introducció

La presència de conflictes en el dia a dia és inevitable en la vida en societat. És per això que la clau no està a evitar-los, sinó a aprendre a detectar-los i saber resoldre’ls de manera eficaç. En aquest curs aprendrem a analitzar-los des del seu origen, i treballarem diferents tècniques, estratègies i mètodes de transformació, gestió i solució del conflicte de manera positiva i, sobretot, constructiva.

Curs que s’impartirà amb material didàctic multimèdia al nostre Campus virtual. Disposaràs de videoconferències complementàries amb el tutor-formador segons el calendari detallat a l’apartat de l’horari.

Objectius Generals:

  • Ser capaç de desenvolupar habilitats i destreses que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.

Objectius Específics:

  • Comprendre la naturalesa dels conflictes.
  • Analitzar els tipus de conflictes que es poden donar a les organitzacions.
  • Optimitzar el factor comunicació davant les situacions conflictives.
  • Utilitzar les estratègies adequades per a la gestió de conflictes.
  • Potenciar la utilització de la mediació i la negociació per arribar a acords favorables.
  • Preparar adequadament una mediació/negociació, maximitzant el control de les variables que intervenen en cada procés.
  • Definir els objectius mínims i màxims per a la mediació/negociació de conflictes i aplicar l'estratègia més adient.
  • Seguir un procés sistemàtic de mediació/negociació per a controlar la situació i arribar a un acord favorable.

Aquesta especialitat s'impartirà en català. 


Sobre el curs

  • Acció formativa
    Gestió de conflictes a l'entorn laboral
  • Modalitat
    On-line
  • Família professional
    Serveis socioculturals i a la comunitat
  • Data Inici del curs:
    17/04/2024
  • Data Final del curs:
    17/05/2024

Temari

  • 1. El procés de la comunicació i la resolució de conflictes
  • 1.1. La comunicació interpersonal
  • 1.2. Tipus de comunicacions
  • 1.3. La comunicació eficaç
  • 1.4. Resolució de conflictes en la nostra vida. Comunicació i resolució de conflictes
  • 2. Resolució assertiva dels conflictes
  • 2.1. Conflictes que ens envolten i la seva gestió
  • 2.2. Habilitats per a una comunicació eficaç
  • 2.3. Escolta activa, rapport, feedback, el missatge
  • 2.4. L’assertivitat: què és, com parlar amb assertivitat i desenvolupar-la
  • 2.5. Gestió de les emocions. Conèixer les nostres emocions i aprendre a gestionar-les
  • 3. Empatia: habilitat per resoldre conflictes
  • 3.1. Empatia i estils de comportament. Establiment d’acords mútuament favorables i negociació eficaç
  • 3.2. Empatia: què és, com aplicar-la i com desenvolupar-la
  • 3.3. Estils de comportament: entendre i aprendre com es comporta la persona per millorar l’empatia
  • 3.4. Gestionar i aconseguir acords favorables per a les dues parts
  • 3.5. Negociar eficaçment (guanyar-guanyar)
  • 3.6. Els diferents tipus de conflictes
  • 4. Metodologia per resoldre conflictes
  • 4.1. Metodologia efectiva per a resoldre conflictes
  • 4.2. La mediació i la negociació
  • 4.3. Com arribar a acords favorables
  • 5. Els estils de negociació
  • 5.1. Models de negociació: negociació per posició, negociació per principis i negociació per situació
  • 5.2. Fases de la negociació
  • 5.3. Preparació de la negociació
  • 5.4. Definició dels objectius: Anàlisi de les solucions, establiment dels objectius concrets de la negociació, pla de concessions
  • 5.5. Estudi del mitjà
  • 5.6. Estudi de les persones i els seus mòbils: argumentari, regles del joc, assaig, supòsit fals
  • 5.7. Planificació de la negociació
  • 5.8. Avaluació de la relació de forces. La identitat global
  • 5.9. Els valors
  • 5.10. Els estatuts
  • 5.11. Els poders
  • 5.12. Estratègies per a una negociació eficaç: determinació de possibles acords que cal negociar
  • 5.13. La banda d'objectius
  • 5.14. Conducció de la negociació
  • 5.15. Discussió
  • 5.16. La informació en la negociació
  • 5.17. Problemes de forma
  • 5.18. Propostes

Horari

  • 24 hores- 7 dies a la setmana- Campus Online. Videoconferències els dies: 26/04 i 10/05 de 12 a 13:30h. Les sessions no seran gravades. Abans de l'inici del curs es proporcionarà la informació per accedir al Campus online.

Centre

PIMEC Petita i Mitjana Empresa de Catalunya
Carrer Castelladral, 5 - 7. Polígon Industrial Els Dolors, 08243 Manresa, Barcelona
934964500
[email protected] Manresa

Veure web