La comunicació interna és potser el factor més important perquè una estratègia s'implanti amb èxit. Si la seva gestió és adequada, s'aconsegueixen equips motivats, compromesos i alineats amb la cultura de l'empresa i amb els objectius que es proposin de rendibilitat i competitivitat.
Els participants tindran l'oportunitat de:
- Sensibilitzar-se sobre la importància de la comunicació en l'empresa i de com influeix en l'acompliment dels seus integrants, en la consecució d'objectius i metes a complir establertes, en la coordinació i control d'activitats i en una major satisfacció laboral i personal.
- Aconseguir els coneixementsper a fomentar una bona comunicació en l'empresa i la seva repercussiódirecta en la motivació, compromís, responsabilitat i clima laboral.
- Conèixer les eines, estratègies i tècniques per a realitzar una comunicació interna de l'empresa en tots els seus nivells i àmbits, així com la relació amb altres comunicacions de l'empresa.
- Adquirir les capacitats i habilitats per a comunicar adequadament un missatgei per a afrontar una gestió eficient del canvi davant uns mercats cada vegada més competitius i globalitzats i enfront de la necessitat d'assolir resultats rendibles i sostenibles.
- Analitzar com influeix el llenguatge verbal, el no verbal i el paraverbalen el missatge a transmetre
- Identificar els aspectes claus per a dur a terme reunions efectives.
- Explorar en els facilitadors per a persuadir i influir amb els missatges a transmetre i donar unfeedbackconstructiu
- Descobrir el seu estil comunicatiu predominant, així com la capacitat per a resoldre conflictes en positiu.
- Identificar els aspectes claus per a l'elaboració d'un Pla de Comunicació Interna.
Sobre el curs
Acció formativa
La comunicació interna a l'empresa
Modalitat
On-line
Família professional
Serveis socioculturals i a la comunitat
Data Inici del curs:
26/06/2024
Data Final del curs:
12/07/2024
Temari
1.-Consideracions a tenir en compte en el món actual
· Productivitat vs Competitivitat
· Resistències al Canvi
· Orientació al Client
2.-La Comunicació
· Conceptes claus
· Procés de la Comunicació.
· Tipus de comunicació.
3.-La Comunicació en l'Empresa: Els intangibles de comunicació a considerar
4.-Comunicació interna i la seva importància en les organitzacions
· Principals errors de la comunicació interna
· La Comunicació eficient, reeixida i motivadora
· Les tres claus per a liderar una comunicació
5.-La Comunicació estratègica
· Canales i Informació
· L'Alineació de la Comunicació interna amb l'Estratègia de l'Empresa
· La Comunicació en la Pime i l'Empresa Familiar: Mecanismes per a la millora
6.-Tendències actuals en la comunicació
· Mitjans utilitzats
· La comunicació i la seva relació amb l'economia digital
· La influència de la comunicació interna en la comunicació externa.
7.-El perfil del responsable de comunicació
· Competències requerides
· Funcions i responsabilitats
8.-La comunicació intrapersonal i interpersonal
· Factors generadors de comportaments
· La coherència entre el pensament, el sentiment i l'acció.
· L'Actitud per a comunicar amb eficàcia
9.-Eines per a la relació personal i professional
· La persuasió per a influir i motivar: Facilitadors i obstacles
· Estils comunicatius
· Tipus de preguntes que fomenten la comunicació
10.-La comunicació empàtica
· Bloquejos mentals per a parlar
· Bloquejos mentals per a escoltar
· L'escolta empàtica
11.-La resolució de conflictes
· Estils resolutius de conflictes.
· Neutralització de comportaments agressius i manipuladors
· L'assertivitat amb emoció controlada per a resoldre conflictes en positiu
12.-La comunicació no verbal en la comunicació interna
· Els gestos
· La imatge
· La mirada
13.-Les regles bàsiques per a donar un feed-*back efectiu i constructiu
14.-La gestió de la diversitat cultural i la seva influència en la comunicació interna
· Els valors
· Les motivacions generacionals
· Avantatges competitius
15.-Reunions efectives
· El procés: Abans, Durant, Després
· Qüestions a resoldre
· Seguiments
16.-El disseny d'un pla de comunicació interna
· La integració amb el pla estratègic de l'empresa
· Característiques
· Procés d'elaboració
17.-De la comunicació interna a la conversa amb el client
18.-Conclusions
Horari
Videoconferències els dies: 26 i 28 de juny, 3, 5, 8, 10 i 12 de juliol de 9:30 a 11:30 h. Abans de l'inici es proporcionarà la informació per accedir a la videoconferència. Les videoconferències no es gravaran.
Centre
PIMEC Petita i Mitjana Empresa de Catalunya
Carrer Castelladral, 5 - 7. Polígon Industrial Els Dolors, 08243 Manresa, Barcelona 934964500 [email protected]
Manresa
Professionals directius, comandaments intermedis, empresaris individuals, etc., posant especial èmfasi en aquells treballadors que es responsabilitzin de la gestió dels recursos humans d'una empresa.