Introducció

La comunicació interna és potser el factor més important perquè una estratègia s'implanti amb èxit. Si la seva gestió és adequada, s'aconsegueixen equips motivats, compromesos i alineats amb la cultura de l'empresa i amb els objectius que es proposin de rendibilitat i competitivitat.

Els participants tindran l'oportunitat de:

Sensibilitzar-se sobre la importància de la comunicació en l'empresa i de com influeix en l'acompliment dels seus integrants, en la consecució d'objectius i metes a complir establertes, en la coordinació i control d'activitats i en una major satisfacció laboral i personal.

- Aconseguir els coneixements per a fomentar una bona comunicació en l'empresa i la seva repercussió directa en la motivació, compromís, responsabilitat i clima laboral.

- Conèixer les eines, estratègies i tècniques per a realitzar una comunicació interna de l'empresa en tots els seus nivells i àmbits, així com la relació amb altres comunicacions de l'empresa.

- Adquirir les capacitats i habilitats per a comunicar adequadament un missatge i per a afrontar una gestió eficient del canvi davant uns mercats cada vegada més competitius i globalitzats i enfront de la necessitat d'assolir resultats rendibles i sostenibles.

- Analitzar com influeix el llenguatge verbal, el no verbal i el paraverbal en el missatge a transmetre

- Identificar els aspectes claus per a dur a terme reunions efectives.

- Explorar en els facilitadors per a persuadir i influir amb els missatges a transmetre i donar un feedback constructiu

- Descobrir el seu estil comunicatiu predominant, així com la capacitat per a resoldre conflictes en positiu.

- Identificar els aspectes claus per a l'elaboració d'un Pla de Comunicació Interna.

Sobre el curs

  • Acció formativa
    La comunicació interna a l'empresa
  • Modalitat
    On-line
  • Família professional
    Serveis socioculturals i a la comunitat
  • Data Inici del curs:
    26/06/2024
  • Data Final del curs:
    12/07/2024

Temari

  • 1.-Consideracions a tenir en compte en el món actual
  • · Productivitat vs Competitivitat
  • · Resistències al Canvi
  • · Orientació al Client
  • 2.-La Comunicació
  • · Conceptes claus
  • · Procés de la Comunicació.
  • · Tipus de comunicació.
  • 3.-La Comunicació en l'Empresa: Els intangibles de comunicació a considerar
  • 4.-Comunicació interna i la seva importància en les organitzacions
  • · Principals errors de la comunicació interna
  • · La Comunicació eficient, reeixida i motivadora
  • · Les tres claus per a liderar una comunicació
  • 5.-La Comunicació estratègica
  • · Canales i Informació
  • · L'Alineació de la Comunicació interna amb l'Estratègia de l'Empresa
  • · La Comunicació en la Pime i l'Empresa Familiar: Mecanismes per a la millora
  • 6.-Tendències actuals en la comunicació
  • · Mitjans utilitzats
  • · La comunicació i la seva relació amb l'economia digital
  • · La influència de la comunicació interna en la comunicació externa.
  • 7.-El perfil del responsable de comunicació
  • · Competències requerides
  • · Funcions i responsabilitats
  • 8.-La comunicació intrapersonal i interpersonal
  • · Factors generadors de comportaments
  • · La coherència entre el pensament, el sentiment i l'acció.
  • · L'Actitud per a comunicar amb eficàcia
  • 9.-Eines per a la relació personal i professional
  • · La persuasió per a influir i motivar: Facilitadors i obstacles
  • · Estils comunicatius
  • · Tipus de preguntes que fomenten la comunicació
  • 10.-La comunicació empàtica
  • · Bloquejos mentals per a parlar
  • · Bloquejos mentals per a escoltar
  • · L'escolta empàtica
  • 11.-La resolució de conflictes
  • · Estils resolutius de conflictes.
  • · Neutralització de comportaments agressius i manipuladors
  • · L'assertivitat amb emoció controlada per a resoldre conflictes en positiu
  • 12.-La comunicació no verbal en la comunicació interna
  • · Els gestos
  • · La imatge
  • · La mirada
  • 13.-Les regles bàsiques per a donar un feed-*back efectiu i constructiu
  • 14.-La gestió de la diversitat cultural i la seva influència en la comunicació interna
  • · Els valors
  • · Les motivacions generacionals
  • · Avantatges competitius
  • 15.-Reunions efectives
  • · El procés: Abans, Durant, Després
  • · Qüestions a resoldre
  • · Seguiments
  • 16.-El disseny d'un pla de comunicació interna
  • · La integració amb el pla estratègic de l'empresa
  • · Característiques
  • · Procés d'elaboració
  • 17.-De la comunicació interna a la conversa amb el client
  • 18.-Conclusions

Horari

  • Videoconferències els dies: 26 i 28 de juny, 3, 5, 8, 10 i 12 de juliol de 9:30 a 11:30 h. Abans de l'inici es proporcionarà la informació per accedir a la videoconferència. Les videoconferències no es gravaran.

Centre

PIMEC Petita i Mitjana Empresa de Catalunya
Carrer Castelladral, 5 - 7. Polígon Industrial Els Dolors, 08243 Manresa, Barcelona
934964500
[email protected] Manresa

Veure web

Requisits

Professionals directius, comandaments intermedis, empresaris individuals, etc., posant especial èmfasi en aquells treballadors que es responsabilitzin de la gestió dels recursos humans d'una empresa.