Introducció

Descripció del curs

El curs explicarà el Reial decret 1007/2023 (Reglament SIF VERI*FACTU), que obliga a utilitzar sistemes informàtics de facturació certificats i que serà exigible el 2027; així mateix, exposarà que el Reial Decret 238/2026, de 25 de març que desenvolupa l'obligació legal de fer servir factura electrònica obligatòria B2B a partir de l'any 2027. Entre altres aspectes, el Reial Decret 238/2026 regula els requisits tècnics i d'informació del sistema, els requisits exigibles a les plataformes privades, la solució pública de facturació electrònica, l'enviament d'una còpia de cada factura electrònica a l’ Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT) i el règim de comunicació dels estats de la factura i del pagament a l'AEAT. 

Destinataris del curs

Empresaris, emprenedors, professionals autònoms, directors financers i administratius, directors comercials, caps de comptabilitat i facturació.

Objectius del curs

- En aquest curs es posarà èmfasi en les obligacions que estableixen la Llei 11/2021 de lluita contra el frau fiscal i el Reial decret 1007/2023 que aprova el Reglament dels sistemes informàtics de facturació i l'estandardització dels registres, més conegut com a Reglament SIF VERI*FACTU, i que seran exigibles el 2027. 

- S’explicarà l'opció del sistema VERI*FACTU, una iniciativa de l'Agència Tributària consistent en l'enviament voluntari dels registres de facturació simultàniament a l'emissió de les factures per combatre el frau fiscal en els processos de facturació. 

- S’informarà que la Llei 18/2022 de creació i creixement d'empreses té per objecte la reducció de la morositat comercial.  

- Entre les mesures principals d’aquesta Llei, destaca la implantació de la factura electrònica obligatòria en les operacions comercials entre empreses i autònoms (B2B) que permetrà a l'Agència Tributària esbrinar el període real de pagament de les factures i enviar a l'Observatori Estatal de la Morositat Privada un llistat d'infractors que no compleixen amb la Llei 3/2004, de 29 de desembre. 

Observacions: 

L'empresa proveïdora d'aquesta formació és Pime Coneixement S.L. amb CIF B62765201 Avís per a les empreses que desitgin aplicar la bonificació: Pime Coneixement no pot garantir la realització dels tràmits necessaris per a la gestió de les bonificacions davant la Fundación Estatal si no pot confirmar la inscripció al curs amb una antelació mínima de 7 dies laborables sobre la data d'inici prevista del curs. La inscripció al curs és una sol·licitud que no n'implica la confirmació. La inscripció es confirmarà per correu electrònic a l'assistent i es considerarà definitiva quan PIME Coneixement rebi la documentació sol·licitada.

PREU: 308€ (socis 247€)


Sobre el curs

  • Acció formativa
    Obligacions de facturació pel 2027: Software antifrau, Veri*Factu i factura electrònica B2B 
  • Modalitat
    On-line
  • Família professional
    Economia i empresa
  • Data Inici del curs:
    02/11/2026
  • Data Final del curs:
    09/11/2026

Temari

  • 1) La iniciativa "VAT in the Digital Age" (ViDA) impulsada per la Unió Europea per digitalitzar el sistema de l'IVA i controlar el frau tributari.
  • 2) La facturació electrònica obligatòria per a les transaccions B2B intracomunitàries amb l'objectiu de millorar la transparència i reduir el frau fiscal en operacions intracomunitàries.
  • 3) Els requisits de report digital del "Digital Reporting Requirements" (DRR) per a les operacions intracomunitàries.
  • 4) La base de dades central d'ntercanvi d'informació sobre l'IVA en operacions intracomunitàries VAT Information Exchange System (Central VIES).
  • 5) El registre únic d'IVA "One Stop Shop - OSS" sistema simplificat introduït per la Unió Europea per a la gestió de l'IVA en operacions transfrontereres.
  • 6) El format que han de tenir les factures electròniques segons les normes de dret de la UE.
  • 7) L'embolic normatiu provocat per la coincidència i el solapament de diverses normes espanyoles, de dret foral i de la UE sobre facturació.
  • 8) L'ocultació de vendes mitjançant programes de facturació de doble ús.
  • 9) La Llei 11/2021, de 9 de juliol, de mesures contra el frau fiscal i la prohibició del programari de doble ús.
  • 10) L'antecedent de SIF VERI*FACTU; el sistema TICKETBAI adoptat per les hisendes forals del País Basc i Navarra.
  • 11) El Reial decret 1007/2023, del 5 de desembre, que aprova el Reglament sobre els requisits dels sistemes i programes informàtics de facturació i desenvolupa el sistema SIF VERI*FACTU i la modificació introduïda en aquest Reglament de facturació pel Reial decret 254/2025 d'1 d'abril.
  • 12) L'Ordre ministerial HAC/1177/2024, de 17 d'octubre, que desenvolupa les especificacions tècniques dels sistemes informàtics de facturació.
  • 13) Els subjectes obligats a complir amb els requisits SIF VERI*FACTU establerts al Reial Decret 1007/2023 i aquells que estan exempts.
  • 14) Com afrontar el dilema d'acollir-se voluntàriament a SIF VERI*FACTU o de moment no fer-ho: avantatges i inconvenients.
  • 15) El Reial decret llei 15/2025, de 2 de desembre, ha prorrogat el termini límit per a l'aplicació del Reglament SIF VERI*FACTU fins al gener de 2027.
  • 16) La Llei 18/2022, de 28 de setembre, (més coneguda amb Llei Crea i Creix) estableix l'obligació d'expedir i trametre factures electròniques a tots els empresaris i professionals en les relacions comercials.
  • 17) La Llei 56/2007 (Llei d'impuls de la factura electrònica) i altres normes que implanten l'ús obligatori de la factura electrònica al B2B.
  • 18) La llei 3/2004 de lluita contra la morositat en les operacions comercials, els drets que atorga al creditor i els terminis de pagament màxims que dicta la llei.
  • 19) El Reial decret 238/2026, de 25 de març, regula el sistema de facturació electrònica obligatòria entre empresaris i professionals, i introdueix adaptacions a la normativa de facturació.
  • 20) El Reial decret 439/2024 de 30 d'abril, que regula l'Observatori Estatal de la Morositat Privada encarregat de fer públic un llistat d'infractors que no compleixen la Llei 3/2004, del 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
  • 21) L'Ordre del Ministeri d'Hisenda que entrarà en vigor l'1 d'octubre del 2026 i que establirà els elements tècnics necessaris per a la implantació de la factura electrònica al B2B a partir del mes d'octubre del 2027.
  • 22) Els subjectes obligats a utilitzar la factura electrònica B2B, excepcions que exclouen l'obligació d'expedir factura en format electrònic i el calendari previst d'implantació a les empreses segons el volum d'operacions anual.
  • 23) La solució pública de facturació electrònica desenvolupada per l'AEAT que prestarà els serveis de facturació electrònica de manera gratuïta a les empreses, i servirà de repositori universal i obligatori de totes les factures electròniques expedides.
  • 24) Les plataformes privades d’intercanvi de factures electròniques i els requisits que han de complir per participar en el sistema espanyol de factura electrònica.
  • 25) Les diferències i afinitats entre la norma SIF VERI*FACTU i l'obligació de fer servir factura electrònica en les operacions B2B.

Horari

  • Videoconferències els dies 2 i 5 de novembre de 9:30 a 12:30 h i 09/11 de 09:30 a 11:30 h. Abans de l'inici es proporcionarà la informació per accedir a la videoconferència. Les videoconferències no es gravaran.

Centre

PIMEC Petita i Mitjana Empresa de Catalunya
Carrer Castelladral, 5 - 7. Polígon Industrial Els Dolors, 08243 Manresa, Barcelona
934964500
[email protected] Manresa

Veure web