La dinàmica del vehicle és una disciplina avançada que combina el control mecànic i electrònic, essencial per al seu rendiment. El control del vehicle també és directament responsable de les sensacions experimentades pel conductor i, el que és més important, exerceix un paper fonamental a l'hora de garantir la seguretat dels ocupants, millorant l'estabilitat i el control de la trajectòria per evitar accidents.
A més a més, l'estudi del Soroll, Vibració i Duresa (NVH), els seus orígens i causes, així com l'estudi dels sistemes de control, cobren cada vegada més importància en relació amb el confort i les sensacions experimentades pel conductor i els ocupants, condicionant la personalitat i el caràcter d'un vehicle. El domini de totes aquestes variables dona com a resultat els atributs desitjats, com per exemple, la consecució d'un caràcter de conducció esportiva o un comportament més utilitari.
El postgrau en Sistemes Avançats de Mecatrònica i NVH d'Automoció s'ha dissenyat especialment per ampliar la formació d'enginyers en el camp dels sistemes mecatrònics aplicats al control de la dinàmica del vehicle, així com el control del soroll i les vibracions.
El postgrau vol donar resposta a les necessitats formatives detectades en aquest àmbit específic de la indústria de l'automòbil, tant per a fabricants de vehicles esportius, d'altes prestacions, com de turismes. La formació serà impartida per experts d'empreses líders en el sector de l'automoció, com McLaren Automotive, que aportaran una visió molt pràctica i aplicada.
Comptar amb un soci tècnic tan important com VI-grade farà que les sessions estiguin encara més centrades en la realitat del món de l'automoció i en les eines de simulació estàndard utilitzades pels principals fabricants d'automòbils. De fet, VI-grade ajuda els enginyers a accelerar la innovació en el sector de l'automoció amb la realització de proves físiques de models d'enginyeria assistida per ordinador (CAU), sense necessitat de fabricar prototips de sistemes o vehicles.Aprofundir en la dinàmica del vehicle i en l'estudi NVH (Noise, Vibration and Harshness).
Analitzar els sistemes semiactius i actius més avançats en un vehicle, com la direcció al tren posterior (RWS), la vectorització del parell (TV) i la distribució variable del moment de balandreig (RMD).
Optimitzar el comportament dinàmic i la resposta del vehicle, especialment pel que fa a l'estabilitat, seguretat i confort.
Millorar l'experiència de conducció i les sensacions al volant d'un vehicle.
Proporcionar eines de simulació d'alta fidelitat en l'entorn VI-grade per tal d'avaluar les decisions d'enginyeria respecte als objectius de conducció i el maneig del vehicle, amb la finalitat de produir cotxes segurs i confortables o adequats per a un perfil d'altes prestacions.
Sobre el curs
Acció formativa
Postgrau Sistemes avançats de Mecanotrònica i NVH d'automoció
Modalitat
Híbrid
Família professional
Automoció
Data Inici del curs:
15/11/2023
Data Final del curs:
11/03/2024
Temari
Introducció a la Dinàmica del Vehicle
Vibracions i Soroll en Vehicles
Mecatrònica Aplicada a la Dinàmica del Vehicle
Projecte final
Horari
Horari Dijous: 18:00 a 20:30 Dissabte: 09:00 a 14:00
Sortides professionals/laborals
Expert en dinàmica de vehicles.
Expert de sistemes mecatrònics CAE.
Expert en NVH (Noise, Vibration and Harshness) en automoció.
Responsable de desenvolupament de vehicles.
Cap de testing i proves en pista.
Desenvolupador de mètodes de modelització i anàlisi en automoció.
Des del campus virtual My_Tech_Space l'estudiantat podrà visualitzar les ofertes de treball del seu àmbit de coneixement i presentar la seva candidatura confidencialment. La borsa de treball de la UPC School té un volum anual de centenars d'ofertes de treball, entre contractes laborals i convenis de col·laboració en pràctiques.