Les Infeccions de Transmissió Sexual (ITS) tenen efectes profunds en la salut sexual i reproductiva a tot el món i figuren entre les cinc categories principals per les quals els adults busquen atenció mèdica, a més entre les ITS s'inclou el VIH/SIDA, que segueix sent un gran problema sanitari i un dels principals reptes de la salut pública actual .
Cada dia més d'1 milió de persones contrauen una ITS, per la qual cosa s'estima que uns 500 milions de persones contrauen alguna de les quatre ITS més comunes (Clamídia, Gonorrea, Sífilis o Tricomoniasi), que més de 530 milions de persones són portadores de l'Herpes Virus Genital (HSV2) i que 290 milions de dones estan infectades amb el Virus del Papil·loma Humà (VPH). Les xifres del VIH/SIDA són igual d'alarmants, ja que per al 2012 es calculava que uns 35,3 milions de persones estaven infectades, i que en aquell moment el virus s'havia cobrat aproximadament 36 milions de vides a nivell mundial.
Per tant, el curs d'especialització en el camp del VIH i les ITS respon a aquest repte, ja que és un programa interdisciplinari que proporciona als estudiants els coneixements actuals i les habilitats pràctiques necessàries per treballar en aquesta àrea.
El control d'aquestes epidèmies requereix estratègies integrals a tots els sectors, amb professionals formats i que tinguin conceptes actualitzats que incloguin el coneixement dels nous avenços científics, especialment relacionats amb les noves tecnologies i l'avenç de les diferents intervencions biomèdiques. Aquest programa proporciona un marc interdisciplinari i els fonaments per complir aquest propòsit.
Sobre el curs
Acció formativa
Prevenció i control del VIH i les infeccions de Transmissió Sexual: Abordatge comunitari
Modalitat
Híbrid
Família professional
Sanitat
Data Inici del curs:
02/11/2023
Data Final del curs:
02/02/2024
Temari
MÒDUL 1: Vigilància epidemiològica, prevenció i control ITS i VIH
MÒDUL 2: Prevenció combinada
MÒDUL 3: Barreres socials i estructurals a l'accés a la prevenció i control de les ITS i el VIH
MÒDUL 4: Diagnòstic i maneig clínic de les infeccions de transmissió sexual i el virus de la inmunodeficiència humana
Professionals de la salut, tècnics de laboratori, educadors, agents sanitaris, mediadors de la salut, epidemiòlegs, professionals de la salut pública a l'àmbit de les malalties de transmissió sexual i VIH/SIDA